DUA LELAKI MAUT AKIBAT LEMAS SEMASA SELAMATKAN IBU, ADIK

GERIK: Dua lelaki lemas ketika cuba menyelamatkan ibu dan adik mereka yang hampir lemas semasa mandi di Sungai Air Beruk, Kampung Padang Stang, di sini petang semalam.

Kejadian berlaku kira-kira jam 3 petang itu melibatkan Abdul Rahman Ramli, 26, dan abang iparnya, Ahmad Asymuni Idris, 42, yang disahkan meninggal dunia di tempat kejadian akibat lemas.

Ketua Polis Daerah Gerik, Supt Zulkifli Mahmood berkata, kejadian berlaku apabila kedua-dua mangsa berusaha menyelamatkan ibu dan adik Abdul Rahman yang hampir lemas.

“Mangsa bersama keluarga terdiri daripada ibu dan adik-beradik serta anak-anak saudara pergi ke tempat kejadian untuk mandi sungai, sebelum ibu mangsa (Abdul Rahman) hampir lemas.

“Ibu mangsa dapat diselamatkan bersama adik mangsa yang turut hampir lemas, manakala kedua-dua mangsa disahkan meninggal dunia di tempat kejadian oleh pasukan perubatan dari Hospital Gerik,” katanya.

Kedua-dua mayat mangsa dihantar ke Unit Forensik Hospital Gerik untuk dibedah siasat sementara ibu dan adik mangsa dihantar ke hospital yang sama untuk rawatan dan dilaporkan keadaan mereka stabil.–AlHijrah Online

Leave a Reply