JAWI ANJUR PROGRAM SEMPENA SAMBUTAN HARI WILAYAH PERSEKUTUAN 2021

KUALA LUMPUR: Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI) menganjurkan beberapa program sempena Hari Wilayah Persekutuan pada 1 Februari 2021, untuk umat Islam khususnya di Wilayah Persekutuan.

Menerusi ciapan di akaun Twitter @myJAWIKL , antara program yang diadakan adalah program Yasin Hour yang melibatkan semua institusi pendidikan Islam di bawah seliaan JAWI pada 29 Januari (Jumaat) pada jam 9 pagi dan 3 petang.

“Program Wilayah Persekutuan Bermunajat serentak di semua masjid, surau Jumaat dan surau di seluruh Wilayah-Wilayah Persekutuan pada 30 Januari (Sabtu), selepas solat Maghrib, dalam talian serta bersiaran langsung melalui Facebook rasmi JAWI dari Masjid Wilayah Persekutuan.

Forum Perdana Ehwal Islam dalam talian pada 31 Januari (Ahad), jam 9.00 malam dengan tajuk ‘Masyarakat Cakna, Wilayah Sejahtera’ membariskan ahli panel tersohor tanah air yang turut disiarkan secara langsung melalui Facebook rasmi JAWI,” dalam bebenang tersebut.

Selain itu, JAWI turut mengadakan Forum Perdana Ehwal Islam di lapan buah masjid selama 8 hari berturut-turut di Wilayah-Wilayah Persekutan Kuala Lumpur, Putrajaya dan Labuan bermula 1 Februari (Isnin) hingga 8 Februari (Isnin) pada jam 9 malam.

Khutbah Jumaat Khas, yang akan dibacakan di semua masjid dan surau Jumaat di Wilayah-Wilayah Persekutuan, bertemakan ‘Wilayah Persekutuan Wilayah Prihatin’, pada 5 Februari (Jumaat).

Kebanyakan program yang diadakan akan berlangsung secara dalam talian, yang membolehkan semua umat Islam boleh sertai bersama.

JAWI menyeru agar kita semua terus berdoa dan bermunajat agar Allah SWT mengurniakan kesejahteraan serta memelihara warga Wilayah Persekutuan dan negara Malaysia dari segala bencana dan wabak yang melanda.—AlHijrah Online.

Leave a Reply