LELAKI TERLIBAT AKTIVITI PEMUJAAN, SIHIR DITAHAN

GEORGETOWN: Kegiatan seorang lelaki melakukan aktiviti sihir dan pemujaan terbongkar selepas orang awam membuat aduan melihat cahaya api di tingkat 31 sebuah kondominium di Persiaran Bukit Gambir, Gelugor, di sini

Jurucakap Pusat Gerakan Operasi (PGO) Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) Pulau Pinang berkata, pihaknya menerima panggilan kecemasan pada 1.55 pagi, Selasa lalu sebelum sepasukan anggota dari Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Jalan Perak dihantar ke lokasi.

Menurutnya, setiba sahaja di lokasi kejadian, anggota Bomba tersebut bertindak memecah masuk kediaman selepas mendapati terdapat bau asap dari bahagian luar.

“Bagaimanapun, sebaik masuk pihak kami dapati ia bukan api kebakaran sebaliknya cahaya api berkenaan tercetus akibat aktiviti pemujaan.

“Seorang lelaki berumur 23 tahun didapati sedang melakukan aktiviti pemujaan dalam kediaman tersebut,” katanya.

Dalam serbuan tersebut, turut ditemui pelbagai peralatan yang dipercayai digunakan untuk aktiviti sihir dan pemujaan termasuk gambar-gambar pasangan.

Lelaki tersebut telah diserahkan kepada pihak polis bagi tindakan lanjut.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Timur Laut, ACP Soffian Santong mengesahkan menerima laporan kejadian.

“Ya, polis ada terima laporan kejadian berkenaan,” katanya ringkas menerusi aplikasi WhatsApp, hari ini.

Tular kegiatan khurafat tersebut di media sosial hari ini dan mendapat pelbagai maklum balas daripada netizen.—AlHijrah Online

Leave a Reply