PPZ-MAIWP SEDIA RUMAH BARU UNTUK TO’KI DAN ISTERI

KUALA LUMPUR: Kesulitan hidup penyanyi dan pengkarya muzik, To’ki atau nama sebenarnya Mohd Zaki Mansur, 50, mendapat perhatian Pusat Pungutan Zakat Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan (PPZ-MAIWP).

Ketua Pegawai Eksekutif PPZ_MAIWP, Ahmad Shukri Yusoff berkata pihaknya akan membantu menyediakan rumah baharu yang lebih selesa untuk To’ki dan isteri.

“Alhamdulillah kami di PPZ-MAIWP melalui Khaira PPZ (CSR) akan cuba membantu menyediakan rumah yang selesa untuk To’ki dan isteri beristirehat selain bantuan-bantuan yang lain.

“Semoga dengan bantuan ini, To’ki dapat terus berkarya dan menghiburkan semua peminatnya,” kata Ahmad Shukri di laman Facebook rasminya.

Ahmad Shukri berkata beliau berharap bantuan yang disalurkan ini dapat membantu To’ki untuk terus berkarya dan menghiburkan semua peminatnya.

Sementara itu, Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Agama) Senator Datuk Dr Zulkifli Mohamad Al-Bakri memuji tindakan pantas PPZ-MAIWP yang prihatin akan nasib penyanyi itu.

“Syabas PPZ Wilayah Persekutuan atas tindakan pantas,” kata Zulkifli di laman Facebook rasminya hari ini. – AlHijrah Online / Zaim Zamani

One comment

  • Fuad Dass Bin Abdullah

    Assalamualaikum,
    Susah dapat apa apa bantuan daripada Baitulmal atau Mawip banyak sungguh Red-tape borang/ducument yang diperlu banyak sangat dan susah. Saya berumur 65tahun dan sebatang kara tambah2 lagi sakit.

    Kalau ada press coverage atau orang yang ada nama cepat dihulur bantuan.

Leave a Reply