PENGURUS MADRASAH DITUDUH LAKUKAN GANGGUAN SEKSUAL

KOTA BHARU: Seorang pendakwah didakwa di Mahkamah Majistret Kota Bharu hari ini, kerana melakukan kelucahan melampau terhadap seorang lelaki di sebuah hotel pada Rabu lalu.

Tertuduh yang juga pengurus madrasah, Syamsul Zaman Sukri, 32, bagaimanapun mengaku tidak bersalah dan mohon dibicarakan ketika pertuduhan dibacakan di hadapan Majistret Mohamad Ibrahim Mohammad Ghulam.

Pendakwaan dilakukan Timbalan Pendakwa Raya, Muhammad Shahril Ramli dan tertuduh diwakili peguam Siti Atikah Abdul Halim.

Menurut pertuduhan, tertuduh yang dikenali sebagai ‘ustaz budak’ didakwa melakukan kelucahan melampau terhadap seorang lelaki berusia 30 tahun.

Syamsul dituduh mencium pipi serta menggeselkan kemaluan pada peha dan memegang kemaluan mangsa di sebuah bilik hotel disini, pada jam 1.15 pagi, 16 Disember lalu.

Tertuduh didakwa mengikut Seksyen 377D Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara maksimum dua tahun jika disabit kesalahan.

Terdahulu peguam tertuduh memohon jaminan minimum ditawarkan kerana tertuduh seorang pengusaha madrasah di Machang yang perlu menguruskan 150 pelajarnya.

Mahkamah kemudiannya menawarkan jaminan sebanyak RM3,000 dengan seorang penjamin dan menetapkan 21 Januari sebagai tarikh sebutan semula untuk serahan dokumen.

Wang jaminan berkenaan dibayar oleh ahli keluarga tertuduh.—AlHijrah Online

Leave a Reply