SATU DEKAD PENUBUHAN, AL KAUTHAR EDUQIDS KOMITED TINGKATKAN KUALITI PENDIDIKAN AWAL KANAK-KANAK

KUALA LUMPUR: Tahun 2023 genap satu dekad penubuhan Al Kauthar Eduqids, sebuah pusat pendidikan awal kanak-kanak yang telah berkembang maju dengan 190 cawangan di seluruh Malaysia.

Jenama itu telah menerima pelbagai anugerah, termasuk Malaysia Book of Records, Pemimpin Muda Berprestij dalam Industri Pendidikan & Latihan, dan anugerah Superbrands (Malaysia).

Kejayaan itu pastinya tidak mudah dicapai terutama saingan daripada beberapa jenama pusat pendidikan awal kanak-kanak yang lain.

Menurut Pengasas dan Pengarah Al Kauthar Eduqids, Datin Nor Fadilah Alias, selain kualiti pendidikan dan penjagaan, apa yang membezakan pusat pendidikannya dengan tadika yang lain di pasaran ialah Program Intervensi Awalnya.

Program tersebut direka khusus untuk kanak-kanak berkeperluan khas seperti Autisme dan Sindrom Down pada harga yang berpatutan.

Selain itu Al Kauthar Eduqids menumpukan pada pembangunan intelektual, potensi emosi, sosial, fizikal dan kreatif kanak-kanak, di samping ajaran Islam.

Al Kauthar Eduqids menawarkan pelbagai program untuk kanak-kanak berumur 1 hingga 6 tahun, termasuk prasekolah, montessori, dan kemajuan Islam.

“Kawalan kualiti adalah amat penting kepada syarikat, dengan program latihan bulanan untuk guru, laporan kemajuan, dan semakan mengejut bagi memastikan kecemerlangan yang konsisten di seluruh 190 cawangan.

“Sistem IT juga disediakan untuk ibu bapa, guru dan kakitangan untuk mengakses rancangan pengajaran harian dan memantau kemajuan kanak-kanak,” katanya.

Al Kauthar Eduqids juga telah menandatangani Memorandum Persefahaman (MOU) dengan beberapa universiti di Malaysia untuk menyumbang kepada pertumbuhan dan perkembangan pendidikan awal kanak-kanak dan keperluan khas.

Kata Nor Fadilah, beliau dan suami Datuk Bakhtiar Aliff yang juga pengasas Al Kauthar Eduqids komited untuk terus mengembangkan jenama itu dan memastikan kualiti pendidikan sentiasa berada pada tahap tinggi dalam usaha memenuhi keperluan ibu bapa yang mencari pendidikan islam untuk anak-anak. – AlHijrah Online

Leave a Reply